Prowadząc firmę, musisz zadbać o to, by była widoczna w sieci. Sklep internetowy lub strona www, która nie wyświetla się w wyszukiwarce Google, dla wielu osób po prostu nie istnieje. Możliwości dotarcia do nowych Klientów w sieci są nieograniczone, ale i konkurencja znacznie większa. W drodze po sukces istotne jest zatem dopasowanie oferty produktowej do wymagań rynku. Dzięki słowom kluczowym, które stanowią integralną część pozycjonowania, Twoja oferta będzie wyświetlać się wyżej. W artykule wyjaśniamy, czym są frazy kluczowe oraz jakie znaczenie mają w pozycjonowaniu.
Słowa/frazy kluczowe (ang. keywords) to wyrazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce Google, aby odnaleźć potrzebny im produkt lub informację. Wzbogacając treści na swojej stronie w odpowiednie frazy kluczowe, witryna Twojej firmy będzie wyświetlać się wyżej. Jak to wygląda w praktyce? Profesjonalna agencja SEO, taka jak Antygen.pl, wykorzystując dedykowane narzędzia, sprawdzi, jakich fraz kluczowych używają Klienci, poszukując towarów lub usług, które masz w ofercie. Następnie dopasujemy treści na Twojej witrynie tak, aby w jak największym stopniu odpowiadały zapytaniom, które generują użytkownicy. Warto bowiem wiedzieć, że wyniki wyszukiwania nie są przypadkowe. Algorytmy Google analizują witryny pod kątem występowania fraz kluczowych i wyświetlają jako pierwsze te, których treści najlepiej dopasowują się do zapytań wpisywanych przez użytkowników. To właśnie dlatego Google jest tak intuicyjnym i użytecznym narzędziem. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania skutkuje większym ruchem na stronie, wiarygodnym wizerunkiem marki oraz oczywiście bezpośrednio przekłada się na wzrost sprzedaży. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się skorzystać z profesjonalnych usług SEO i świadomie zawalczyć o Klientów w sieci.
Decydując się na skuteczne pozycjonowanie, pojawia się pytanie, „na ile słów kluczowych należy się pozycjonować?”. Odpowiedź nie jest jednak taka prosta. Ilość fraz zależy bowiem nie tylko od budżetu, ale i od specyfiki branży, ilości podstron w witrynie, czy wielkości asortymentu produktowego. Nasi specjaliści wykorzystując narzędzia takie jak Semstorm, czy Senuto, sprawdzą, na jakie frazy widoczna jest konkurencja, które z nich są najbardziej wartościowe, oraz na które powinna się pozycjonować Twoja firma, aby wyświetlać się wyżej. Warto również pamiętać, że jeden produkt może być poszukiwany na wiele sposobów. Biuro księgowe to również biuro rachunkowe, a jeśli sprzedajesz meble biurowe, to fotel obrotowy może być wyszukiwany jako krzesło do biurka, krzesło biurowe, czy fotel na kółkach. Każda z tych fraz, mimo iż prowadzi do jednego produktu, to musi być pozycjonowana osobno.
Jeśli Twój budżet jest silnie ograniczony lub zależy Ci na wzroście sprzedaży tylko jednego produktu, może Ci się wydawać, że dobrym rozwiązaniem będzie, aby wszystkie działania optymalizacyjne były skupione tylko na tej jednej pozycji. Pamiętaj jednak, że intensywne linkowanie tylko na jedną lub dwie frazy będzie nienaturalne. Jeśli algorytmy Google zidentyfikują tego typu praktyki na Twojej witrynie, grożą Ci filtry, które skutkują znacznym obniżeniem wypracowanej pozycji w Google. Poza tym pozycjonowanie witryny w oparciu o niewielką liczbę fraz kluczowych może doprowadzić do kanibalizacji, czyli zmarnowania potencjału oraz przede wszystkim budżetu. Jeśli kilka podstron będzie pozycjonowanych na te same frazy, to Google zwyczajnie nie będzie wiedział, którą z nich ma wyświetlać. Kanibalizm znacznie utrudnia osiągnięcie stabilnej pozycji w wyszukiwarce.
Jeśli pozycjonowanie witryny na niewielką liczbę słów kluczowych może przynieść odwrotny skutek, to znaczy, że słów kluczowych powinno być jak najwięcej? Niekoniecznie. Jeśli fraz będzie mnóstwo, a budżet będzie ograniczony, to agencja SEO nie będzie w stanie zadbać o wysoką pozycję każdej frazy. W rezultacie żadna z nich nie pojawi się wysoko w wyszukiwarce Google. Liczba fraz powinna być dopasowana zarówno do profilu samego przedsiębiorstwa, jego możliwości finansowych, jak i działań konkurencji. Decydując się na współpracę z nami, możesz być pewien, że znajdziemy dla Twojej firmy złoty środek. Posiadamy kilkunastoletnie doświadczenie we współpracy z Klientami z różnych branż (działamy od 2007 roku) , dzięki czemu pomożemy Ci wybrać liczbę i rodzaj fraz kluczowych, na które warto się pozycjonować. Uwzględnimy nie tylko Twoje wymagania, ale również Twój budżet.
Bezpłatna wycena
Decydując się na usługi SEO, warto również wiedzieć, że wyróżnia się krótkie słowa kluczowe takie jak “okno”, czy “krzesło” oraz słowa kluczowe typu long-tail. Krótkie frazy są popularniejsze, ale przez to znacznie bardziej konkurencyjne, a wypozycjonowanie się na nie jest kosztowne. Rozwiązaniem dla osób z mniejszym budżetem może być zatem long-tail. Z jego pomocą znacznie łatwiej jest trafić do Klientów, którzy doskonale wiedzą, czego potrzebują. Zamiast wpisywać w wyszukiwarce „okno”, wpisują „okna pcv dwuskrzydłowe”. Uzyskanie wysokiej pozycji na taką frazę jest znacznie łatwiejsze i tańsze. Należy podkreślić, że frazy long-tail charakteryzują się wyższym wskaźnikiem konwersji. Po zajęciu wysokich pozycji na takie frazy, możesz być pewien, że ruch na Twojej stronie będzie lepszej jakości, co przełoży się na sprzedaż Twoich produktów lub usług.
Jeśli zatem budżet Twojej firmy jest ograniczony, a Ty dopiero rozpoczynasz działania SEO, efektywnym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie w oparciu o mniej popularne słowa kluczowe oraz frazy long tail. W ten sposób będziesz stopniowo umacniał swoją pozycję w sieci, a coraz popularniejsze, trudne frazy będą pojawiać się w zasięgu możliwości Twojej firmy. Z pozycjonowaniem jest jak z przygotowaniami do maratonu. Jeśli dopiero rozpoczynasz tę przygodę, nie należy od razu porywać się na próby pokonania 42 kilometrów. Dbając o kondycję i długofalowy sukces, należy rozpocząć od mniej obciążających treningów, a następnie stopniowo zwiększać ich intensywność.
Nie istnieje sztywno określona liczba słów kluczowych, na które warto się pozycjonować, aby na pewno odnotować wzrost sprzedaży. Należy pamiętać, że działania SEO to w pewnym sensie próba przechytrzenia algorytmów wyszukiwarki. W Antygen.pl na bieżąco śledzimy aktualizacje, które wprowadza Google, aby dopasować do nich witryny naszych Klientów. Każda witryna wymaga bowiem indywidualnego podejścia, poprzedzonego wnikliwą analizą. Jeśli Twoja firma cieszy się już stabilną pozycją na rynku, możemy razem zacząć walczyć o wyświetlanie się na popularne, konkurencyjne frazy. Jeśli natomiast masz ograniczony budżet, warto postawić na mniej popularne, ale za to bardziej rozbudowane frazy, które umocnią Twoją pozycję, a poza tym charakteryzują się wyższym współczynnikiem konwersji. Zawalcz o pozycję swojej firmy w sieci i podejmij świadome działania optymalizacyjne. Skontaktuj się z nami, a sprawdzimy, jaka ilość fraz będzie najbardziej efektywna w przypadku Twojej firmy.