Prowadzisz firmę? Zatem doskonale wiesz, że w warunkach wzmożonej konkurencji, należy walczyć o każdego klienta. Bez względu na to, w której branży działasz - widoczność w sieci jest bardzo istotna. A do tego konieczne jest wdrożenie marketingu internetowego. I nie chodzi tu o chwytliwe hasła reklamowe, ale o skuteczne pozycjonowanie. Są to działania, które sprawiają, że Twoja witryna zaczyna być zauważalna dla algorytmów Google. Jednym z nich jest pozyskiwanie linków zewnętrznych. Sprawdź ile możesz zyskać dzięki artykułom sponsorowanym.
Pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania zajmują wiarygodne marki, które mogą pochwalić się ugruntowanym statusem na rynku i mianem eksperta w branży. Nie jest to jednak dziełem przypadku. Algorytmy Google, aby jak najlepiej dopasowywać się do poszukiwanych przez internautów informacji, wybierają witryny, których zawartość uznają za wartościową. Aby stać się jedną z nich, konieczny jest efektywny link building. W link building’u chodzi o to, by na innych stronach pojawiały się hiperłącza (linki) do Twojej witryny. Dzięki temu jesteś postrzegany przez algorytmy Google jako wiarygodne źródło informacji, do którego chcą się odwoływać inni autorzy.
Jedną z najefektywniejszych form związanych z pozyskiwaniem linków zewnętrznych są artykuły sponsorowane. Od lat doskonale wiadomo, że użytkownik unika reklam jak ognia. Nic w tym dziwnego- jest nimi atakowany z każdej strony. Z Internetu jednak korzystać musi, ponieważ jest to nieocenione i dyskretne źródło informacji. Artykuły sponsorowane to przydatne treści, które stanowią odpowiedź na różnorodne pytania nurtujące użytkowników. Są niczym poradniki, ale zawierają krótką wzmiankę o firmie, produkcie lub dopasowany do tekstu link, który po kliknięciu przeniesie użytkownika na stronę reklamodawcy. Artykuły sponsorowane to przykład reklamy natywnej, która wyróżnia się ogromną skutecznością. Dzieje się tak, ponieważ artykuły w nieinwazyjny sposób przyciągają uwagę potencjalnego klienta.
Zdecydowana większość, bo około 98% internautów w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google. Aby utrzymała one pozycję lidera, musi kontrolować swoje bazy danych i nieustannie udoskonalać algorytmy, które decydują o tym, które treści są wartościowe i warto je wysunąć na pierwsze strony wyników wyszukiwania. Inwestując w artykuły sponsorowane, tworzysz wirtualną sieć powiązań. Im więcej jakościowych witryn odwołuje się w swoich publikacjach do Twojej strony, tym bardziej umacnia się Twoja pozycja w ocenie algorytmów Google.
Im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik zdecyduje się odwiedzić właśnie Twoją witrynę. Załóżmy, że w swoim asortymencie posiadasz takie same produkty, jakie oferuje konkurencja. Proponujecie również podobne ceny. Co zatem stanie się czynnikiem decydującym? Pozycja w Google. Im wyższa, tym lepiej. Internauta chętniej wybiera pierwsze wyniki wyszukiwania, ponieważ uważa, że firmy wyświetlające się wyżej w wyszukiwarce Google są sprawdzone i bardziej rzetelne niż te klasyfikujące się niżej w zestawieniu.
Odpowiednio wykonane linkowanie to sprawdzony przepis na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Wiedz jednak, że możesz liczyć również na inne korzyści. Z wysoką pozycją wiąże się bowiem wizerunek eksperta w branży. Jeśli użytkownik szuka odpowiedzi na pytanie, jakie suplementy kupić lub na co zwrócić uwagę podczas wyboru łóżeczka dla dziecka, to nasi copywriterzy pomogą mu podjąć właściwą decyzję – wplatając do artykułu linki odsyłające do Twojej strony. Dla użytkownika to znak, że jeśli autor tekstu nawiązuje do Twojej marki, to sprzedawane przez Ciebie produkty muszą być sprawdzone, skuteczne i wysokiej jakości.
Jako przedsiębiorca na pewno dążysz do tego, by wolumen sprzedaży rósł z miesiąca na miesiąc, nieustannie zwiększając przychody Twojej firmy. Publikacja artykułów sponsorowanych to sprawdzony sposób na to, by potencjalni klienci zainteresowali się Twoją witryną, wygenerowali na niej ruch, dokonali zakupu i pomnożyli Twoje zyski. Prowadząc firmę, starasz się, by oferta była dopasowana do potrzeb rynku, a mimo to niewielu użytkowników odwiedza Twoją witrynę? Przyczyna może być niezwykle prosta. Być może strona nie jest widoczna w Google i ginie w natłoku ofert konkurencji. Dzięki artykułom sponsorowanym Twoja witryna sprzedażowa zostanie zauważona, oferta doceniona, a ruch na niej zwiększony. To prosta droga do rosnących zysków!
Jeszcze w 2012 roku pozycję witryny w Google determinowała tylko ilość pozyskanych linków zewnętrznych, przez co przestrzeni wirtualnej bliżej było do śmietnika niż do źródła wartościowych informacji. Sytuacja zmieniła się w 2013 roku, kiedy to algorytm Google o nazwie Pingwin bezlitośnie rozprawił się z nadmiernym, byle jakim linkowaniem i dotkliwie ukarał witryny, które korzystały z automatów tworzących linki na stronach internetowych o zerowej wartości dla internauty. Od tego momentu liczą się mocne linki, czyli takie, które pozyskano ze stron o wysokim autorytecie. Tym „pozyskaniem” jest na przykład publikacja artykułów sponsorowanych. Taka forma linkowania jest najbardziej efektywna, ponieważ w dużej mierze bazuje na autorytecie i użyteczności innej strony, dzięki czemu nie trzeba martwić się o naturalny wygląd profilu linków (tak jak ma to miejsce w przypadku korzystania z zaplecza SEO). Nasza agencja SEO w przeciwieństwie do wielu innych firm, zajmujących się pozycjonowaniem, nie opiera się na jednym typie pozyskiwanych linków. Dlaczego to takie ważne? Różnorodność odnośników pomaga zbudować naturalny profil linków, a taki przyniesie więcej korzyści pozycjonowanej stronie. Dodatkowo wiele agencji SEO decyduje się publikować artykuły tylko na własnych stronach, co jest tańszym rozwiązaniem, ale po zakończeniu współpracy z klientem, artykuły z odnośnikami do jego strony są usuwane, przez co traci ona wypracowaną pozycję w wyszukiwarce Google.
Bezpłatna wycena
Wspomniany już autorytet witryny jest oczywiście mierzalny, ale nikt do końca nie wie, jakiego wzoru do tych obliczeń używa Google. Istnieją jednak parametry, które pozwalają z zadowalającą dokładnością określić, czy publikowanie artykułów w danej witrynie przyczyni się do polepszenia pozycji reklamodawcy w wynikach wyszukiwania Google. Jednym z nich jest Trust Flow (TF), który jak sama nazwa wskazuje, określa wiarygodność witryny. Im wyższy wskaźnik, tym lepiej, ponieważ wskazuje na jakość danej strony. Drugim parametrem jest Domain Rating (DR) - jego wartość wynika z ilości i jakości linków zewnętrznych, które prowadzą do danej witryny. Tutaj również należy walczyć o jak najwyższą wartość. Pozyskując linki z artykułów sponsorowanych, warto zwrócić uwagę, czy wydawca zgadza się na opublikowanie linku do naszej witryny z atrybutem dofollow. Jest to niezwykle ważne, ponieważ tylko takie linki przekazują bezpośredni sygnał wyszukiwarce Google, że warto pokazać naszą stronę wyżej od konkurencji. Wybierając portal, w którym publikujemy artykuły sponsorowane, nasi specjaliści dokładnie analizują kilka wskaźników i metryk. Sprawdzają również, jakim zainteresowaniem dana strona cieszy się wśród użytkowników, a także gdzie publikowane są linki. Zdarza się bowiem, że witryna oferuje umieszczenie artykułu za niezwykle atrakcyjną stawkę, ale ostatecznie zostanie on podlinkowany bardzo głęboko w strukturze całego portalu. Przez to staje się niewidoczny zarówno dla użytkowników jak i robotów Google’a. Niektóre portale w umowie zastrzegają sobie również prawo do usunięcia artykułu lub samych linków po upływie kilku miesięcy. Staramy się unikać takich stron, aby po upływie tego czasu pozycja naszych klientów nie uległa osłabieniu. Nasi specjaliści SEO starannie dobierają również portale pod kątem oferowanej przez nich tematyki. Witryna dopasowana do profilu działalności naszego klienta przyciąga czytelników, którzy stanowią potencjalną bazę jego odbiorców. Nie bez znaczenia są również typy linków, jakie wykorzystamy w linkowaniu z artykułu sponsorowanego.
Zakładając, że roboty Google poszukują użytecznych treści, nie należy zapominać o tym, że istotne jest nie tylko, gdzie publikujemy artykuł sponsorowany, ale i jak go napiszemy. Tekst musi być oczywiście poprawny językowo oraz napisany w zgodzie z obowiązującymi zasadami gramatyki i ortografii. Poza tym istotny jest sam pomysł na artykuł, czyli chwytliwy tytuł oraz temat, który naprawdę zainteresuje czytelnika i odpowie na nurtujące go pytania. Aby artykuł sponsorowany można było uznać za skuteczny i dobrze napisany nie może być on nachalną reklamą, ponieważ będzie niewiarygodny. Copywriterzy z naszego zespołu sprawnie balansują pomiędzy obiektywną narracją, a umiejętnym wplataniem fraz kluczowym i treści reklamowych. Dbamy o to, aby nasi klienci mieli pełną kontrolę nad tematyką oraz zawartością merytoryczną artykułów sponsorowanych, które wiążą się z ich witryną i pośrednio wpływają na wizerunek ich marki.
Linkowanie za pomocą artykułów sponsorowanych to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów na to, by zostać docenionym przez algorytmy Google, zyskać miano wartościowej witryny i pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania. A stąd już tylko krok do wzrostu sprzedaży. Oczywiście można budować profil linków poprzez ich darmowe źródła, ale jest to proces mało wydajny, ponieważ darmowe źródła linków mają o wiele mniejszą moc pozyskanego linku. Jeśli postanowisz włączyć artykuły sponsorowane do swojej strategii budowania pozycji firmy w wyszukiwarce Google, zdecyduj się na współpracę z doświadczoną agencją SEO, jaką jest Antygen. Nasi kompetentni specjaliści każdego dnia łączą siły, aby poprawiać widoczność w Google firm, które zdecydowały się powierzyć nam pozycjonowanie swojej witryny.