Każdy właściciel strony i sklepu internetowego chce być widoczny wysoko w wyszukiwarce Google, jednak liczba miejsc na pierwszej stronie jest ograniczona. Jak w takim razie osiągnąć pierwszą pozycję, kiedy konkurencja jest tak duża? Sprawa na pewno nie jest prosta, ale możliwa do wykonania. Wystarczy trzymać się kilku zasad i być wytrwałym w działaniach.
Konsekwencja w pozycjonowaniu to klucz do sukcesu. Jeśli działania z tym związane prowadzone są przez skuteczną firmę to osiągniecie wzrostu ruchu z wyszukiwarki Google to tylko kwestia czasu. Poznaj 5 zasad skutecznego pozycjonowania stron internetowych.
Szybkość obecnie jest bardzo ważnym aspektem w pozycjonowaniu stron internetowych. Jest to parametr oceniany przez Google i warto o niego zadbać. Jeśli chcesz sprawdzić jak szybka jest Twoja strona skorzystaj z narzędzia PageSpeed Insights – Google. Szybki czas reakcji na kliknięcie to także gwarancja zadowolenia użytkowników sieci. Nikt nie chce czekać, aż strona się załaduje. Jest to szczególnie istotne na urządzeniach mobilnych. Jeśli strona będzie ładowała się zbyt długo, użytkownik kliknie "Wróć" i poszuka informacji o produkcie lub usłudze w innej witrynie.
Obecnie duża część ruchu w Internecie pochodzi z urządzeń mobilnych. Dlatego też roboty Google, oceniając strony internetowe, sprawdzają aspekty związane z responsywnością strony. W szczególności jest to istotne na smartfonach np. wielkość tekstu lub klikanych elementów jest bardzo ważna. Stronę możesz sprawdzić narzędziem test optymalizacji mobilnej – Google. Aktualnie projektowanie strony internetowej rozpoczyna się od wyglądu dla urządzeń mobilnych, a dopiero w kolejnych etapach tworzy się wersję dla komputerów. Jeśli obecnie ruch na Twojej stronie internetowej nie pochodzi w większości z urządzeń mobilnych, to możesz być pewien, że w przeciągu kilku lat sytuacja się zmieni. Warto być na nią gotowym.
Ważnym aspektem w procesie pozycjonowania są unikatowe treści zawierające słowa kluczowe. Jeśli słowo kluczowe nie znajduje się w treści strony lub sklepu internetowego Google nie będzie wiedział, że powinien pokazać właśnie tę witrynę dla poszczególnego zapytania. Do wyszukania popularnych fraz, z których korzystają klienci szukając Twoich produktów lub usług, służy narzędzie Planer Słów Kluczowych Google Ads.
Budując nazwy kategorii w sklepie internetowym czy nazwy podstron z Twoimi usługami, należy korzystać z wcześniej wyszukanych słów kluczowych. Każda kategoria w sklepie internetowym powinna posiadać dobry opis towaru. Natomiast w przypadku stron internetowych firm usługowych, każda usługa powinna być opisana na osobnej podstronie. Treść musi być unikatowa, ponieważ dla robotów Google skopiowane treści są zdecydowanie mniej atrakcyjne i wpływają niekorzystnie na proces pozycjonowania.
Bezpłatna wycena
Google oceniając stronę internetową, sprawdza ją pod kątem m.in. kodu html, szybkości ładowania czy długości treści i występowania słów kluczowych - to elementy związane z tym, co znajduje się na samej stronie. Jednak to nie koniec ocenianych przez Google parametrów. Kolejnymi są linki zewnętrzne, prowadzące do naszej strony. Jeśli na innej stronie pojawi się link, który prowadzi do naszej strony to dzięki niemu zostanie przekazana część autorytetu strony, z której pochodził. Taki zabieg przełoży się na wzrost pozycji naszej strony. Linki należy pozyskiwać w sposób przemyślany, aby w ocenie Google prowadzone działania wyglądały na naturalne. Obecnie skuteczną metodą pozyskiwania mocnych linków zewnętrznych są publikacje artykułów sponsorowanych.
Optymalizacja SEO to nie tylko poprawienie meta tytułów i opisów. Proces ten można określić jako szereg działań związanych między innymi z kodem strony, strukturą nagłówków i adresacji url. Zakres działań zależy od oprogramowania, przy którego pomocy stworzona jest strona lub sklep internetowy. Google udostępnia specjalne wskazówki dla webmasterów, które mają pomóc w optymalizacji stron zgodnie z ich zasadami. Czasem zawansowana optymalizacja SEO to rozwiązanie problemów z indeksowaniem podstron witryny przez roboty wyszukiwarki. Innym razem jest to usunięcie problemów z wyświetlaniem poprawnej wersji językowej dla Google. Im bardziej szczegółowa optymalizacja SEO, tym więcej aspektów zostanie poprawionych. Finalnie przełoży się to na lepsze pozycje w wyszukiwarce.
Należy pamiętać, że pozycjonowanie stron i sklepów internetowych jest procesem długotrwałym i może trwać nawet kilka miesięcy. Dziej się tak szczególnie w przypadku pozycjonowania nowych stron na nowo założonych domenach. Finalny efekt prac nad stroną pozwala zyskać stabilny kanał sprzedaży- wyszukiwarkę Google. Działając wytrwale według powyższych zasad pozycjonowania na pewno odniesiesz sukces bycia na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania.