Sprawdź, jak zwiększyć widoczność w wyszukiwarce i pozyskać nowych klientów.
Sprawdź opiniePrestaShop to darmowa platforma e-commerce, która oferuje szeroki wybór różnych wtyczek i dodatków. Wymaga własnego serwera i pewnej znajomości administracji, dlatego jest nieco bardziej wymagająca. Dzięki temu, że została oparta na otwartym kodzie źródłowym (open source) użytkownik ma możliwość dokonania odpowiedniej personalizacji i dostosowania oprogramowania do swoich potrzeb. PrestaShop jest dedykowanym rozwiązaniem dla sklepów internetowych, niezależnie od ich wielkości, branży, skali działania czy czasu obecności na rynku. Z założenia jest prostą w obsłudze i intuicyjną platformą, która oferuje również sporo narzędzi marketingowych. Użytkownicy, którzy szukają bardziej zaawansowanych rozwiązań, mogą skorzystać z opcji płatnych wtyczek czy szablonów, które dają jeszcze większe możliwości.
Aby postawić sklep na PrestaShop trzeba mieć wiedzę i odpowiednie umiejętności programistyczne. Użytkownik powinien kolejno wybrać nazwę, dopasować odpowiednią usługę hostingową, która sprosta zadaniu, wykonać podstawową konfigurację i uruchomić sklep. Warto pamiętać również o odpowiedniej modyfikacji wybranego szablonu, tak by w pełni identyfikował Twój biznes, skonfigurowaniu bramek płatności oraz opcji dostaw. Niezbędne dane uzupełnisz po zalogowaniu się do panelu administracyjnego w sekcji „Ustawienia”. Proces dodawania produktów również jest intuicyjny. Wystarczy wejść w zakładkę produkty i wybrać opcję „dodaj nowy produkt”. W odpowiednich polach uzupełnisz nazwę, opis, podasz cenę, wgrasz zdjęcia, a także skategoryzujesz asortyment. PrestaShop pozwala również na utworzenie bloga i zarządzenie treścią, umożliwia kontrolę nad stanami magazynowymi, zamówieniami, dostawami, udostępnia wygodne płatności online, a także pozwala na sprawną obsługę klienta. W panelu znajduje się także sekcja „Ruch”, która pozwala zadbać o odpowiednią widoczność i SEO. PrestaShop umożliwia również zbieranie danych dotyczących działań marketingowych, a dzięki opcji połączenia takich narzędzi, jak Google Analytics i Google Search Console możesz wygodnie analizować wyniki.
W przypadku PrestaShop duże znaczenie odgrywa sam serwer. Postawienie sklepu wymaga pracy na licznych plikach, a spora grupa usług hostingowych czy usług w chmurze nakłada na użytkownika limity. Warto sprawdzić szczegóły oferty, a w szczególności dostępną powierzchnię dyskową i limity ilości plików. Ważny jest również procesor, ilość rdzeni, baza danych oraz serwer HTTP. Wydajność bazy danych w przypadku PrestaShop ma duże znaczenie – znacznie wpływa na czas ładowania sklepu, a także na pracę od strony technicznej, na przykład przy dodawaniu kolejnych produktów.
Optymalizacja PrestaShop pod kątem SEO to zawsze proces wieloetapowy. Po wyeliminowaniu najważniejszych problemów, następuje kompleksowa praca nad sklepem, w tym stroną główną, która w dużej mierze jest wizytówką Twojego biznesu. Warto umieścić w sklepie atrakcyjne wizualnie grafiki, zdjęcia produktów, precyzyjne opisy, a także zadbać o jego strukturę. Odpowiednio wykonana optymalizacja SEO PrestaShop niesie ze sobą wiele zalet.
Sprawdź, dlaczego warto zadbać o dobre pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego! Poznaj największe korzyści:
Systematyczna praca nad stroną pozwala osiągnąć optymalne rezultaty. Warto pamiętać, że istotna jest zarówno wiedza techniczna, jak i znajomość zasad SEO oraz algorytmów wyszukiwarek. Sprawdź, od czego warto rozpocząć pozycjonowanie PrestaShop i gdzie szukać pomocy!
Pozycjonowanie sklepu PrestaShop wymaga odpowiedniej wiedzy i znajomości algorytmów działania wyszukiwarki. Dokładna analiza słów kluczowych czy odpowiednie dopasowanie treści pod wymogi Google to jedynie część optymalizacji, którą trzeba przeprowadzić. O co warto zadbać już na samym początku, by ułatwić pozycjonowanie PrestaShop?
To zadanie najczęściej opiera się na pracy z kodem strony, PrestaShop oferuje również szereg innych możliwości, które można wdrożyć w panelu administracyjnym. Trzeba wejść w „ustawienia”, wybrać „zaawansowane” a następnie „wydajność”. W polu wyboru kliknij „Nigdy nie kompiluj ponownie plików szablonu” – ta opcja sprawdzi się dopiero, kiedy zakończysz edycję. Rozwiązanie „Kompiluj szablony ponownie, jeśli pliki zostały zaktualizowane” sprawdzi się w przypadku edycji w kodzie, co również poprawi szybkość działania strony. W poprawie widoczności pomoże także funkcja CCC (Combine, Compress and Cache). Jej rolą jest połączenie plików testowych w jeden większy. Następnie kompresuje je do formatu zip i buforuje, co eliminuje konieczność powtarzania tego procesu za każdym razem i jednocześnie zmniejsza obciążenie serwera.
Na wrażenia użytkownika wpływa również responsywność strony, czyli automatyczne dopasowanie do ekranów o różnej wielkości. Duży procent ruchu generują odbiorcy korzystający z urządzeń mobilnych, dlatego witryna powinna być widoczna zarówno na telefonie, jak i komputerze w odpowiednich rozmiarach.
Staranne przygotowanie treści na strony powinno być jednym z pierwszych działań. Warto pamiętać, że nie tylko oddziałuje to na odbiór sklepu przez użytkownika, ale także ma wpływ na widoczność w wyszukiwarce. Teksty powinny być nasycone słowami kluczowymi, a jednocześnie unikatowe i atrakcyjne dla odbiorców. Więcej o tworzeniu treści znajdziesz poniżej.
W treściach kategorii czy blogów warto umieszczać pasujące linki do produktów. Dzięki temu nie tylko doprowadzi to do porządku nawigację na stronie, ale także poprawi się indeksowanie, a użytkownik szybciej znajdzie konkretną ofertę. Na linkowanie wewnętrzne składa się: linkowanie z bloga, w stopce, z mapy witryny i kart produktowych.
Tag canonical, czyli kanoniczny adres URL pozwala na sprawne rozwiązanie problemu powielania treści. Jeżeli na stronę prowadzi wiele adresów URL lub znajdują się tam podobne treści, wyszukiwarka potraktuje je jako duplikaty, które negatywnie wpływają na pozycjonowanie SEO. Dzięki tag canonical można wskazać główną stronę, co poprawi ranking witryny.
Dzięki odpowiedniej strategii indeksacji podstron kluczowe strony szybciej pojawią się w wynikach wyszukiwania i Google je zaindeksuje. Działania zwykle obejmują:
Odpowiedni adres URL dopasowany do witryny, bez niepotrzebnych znaków sprawi, że zarówno użytkownik, jak i wyszukiwarka łatwiej odczytają informacje. Domyślnie produkt otrzymuje zazwyczaj nazwę www.sklep.pl/1234?=product – warto taką konstrukcję zamienić na jego oryginalną nazwę na przykład: www.sklep.pl/nazwa-produktu lub www.sklep.pl/kategoria/produkt. Odpowiednie ustawienia zmienisz w sekcji „SEO&URL”.
Dobrze skonstruowany sklep to gwarancja bezpiecznej transakcji dla klienta. Każda strona, która przetwarza dane, powinna mieć certyfikat SSL (Secure Socket Layer). Jego zadaniem jest zaszyfrowanie informacji przesyłanych między serwerem a użytkownikiem. Instalacja certyfikatu jest łatwa, wystarczy przejść do zakładki „Preferencje”, a następnie wybrać „Ogólny” i kliknąć „Włącz SSL”. Warto wykonać te działania jeszcze przed startem sklepu, by budować zaufanie wśród klientów i poprawić pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop.
Mapa strony to plik XML, który ułatwia indeksowanie strony przez wyszukiwarkę. Prawidłowo skonstruowany zawiera informacje o lokalizacji wszystkich podstron, ostatniej aktualizacji, częstotliwości wprowadzania zmian oraz priorytetyzacji względem innych stron. PrestaShop udostępnia użytkownikom różne moduły, które automatycznie aktualizują mapę strony, bez ręcznej ingerencji w plik, co znacząco ułatwia pracę nad witryną.
Słowa kluczowe to podstawa każdego SEO. To dzięki nim klient znajdzie się na Twojej stronie, o ile sklep będzie możliwie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Odpowiednie narzędzia SEO umożliwiają dopasowanie fraz tak, by pozycjonowanie PrestaShop przyniosło najlepsze efekty.
Optymalizacja PrestaShop powinna również uwzględnić nawigację strony, która wskazuje użytkownikom, w którym miejscu się znajdują. Drzewo kategorii i przejrzyste menu z pewnością pozytywnie wpłyną na odbiór witryny przez potencjalnych klientów. Odpowiednia kategoryzacja pozwala na umieszczenie słów kluczowych także w nazwach kategorii.
Bezpłatna wycena
Pozycjonowanie sklepu PrestaShop to działanie długofalowe – wymaga kompleksowego
podejścia,
dokładnego przeprowadzenia audytu, a następnie wdrożenia odpowiednich działań. Na efekty, jak zawsze
jeśli chodzi o wyszukiwarki internetowe, trzeba poczekać – najczęściej nie są natychmiastowe. Wielu
właścicieli sklepów na PrestaShop skutecznie potrafi zachęcić do korzystania z zewnętrznej pomocy
bardziej doświadczonych osób, szukając dobrych rozwiązań. Przed podjęciem prac warto wykonać audyt
SEO ,strony internetowej, który pozwoli wykryć błędy i zobrazować aktualną sytuację witryny.
Na
podstawie uzyskanych danych można przystąpić do pracy nad poprawą widoczności.
Specjaliści SEO dbają również o odpowiednie przekierowania 301, które pozwalają uniknąć wyszukiwarce oznaczenia strony jako duplikat przy przenoszeniu jej pod inny adres. Można to zrobić, edytując plik .htaccess w głównym katalogu CMS, a następnie dodać przekierowanie. Warto pamiętać, że jest to opcja dla bardziej zaawansowanych bo edycja .htaccess może skończyć się popsuciem sklepu. Warto więc zawsze zrobić kopie przez zamianami Można również wyłączyć indeksowanie na mniej ważnych stronach, które wyszukiwarka gorzej ocenia. Do zadań specjalistów należy ponadto monitoring potencjalnych błędów 404. Można to zrobić, korzystając z Google Search Console.
Warto także zadbać o lokalne SEO – wizytówkę w Google Moja Firma można połączyć ze sklepem internetowym postawionym na PrestaShop. Dzięki temu można wyświetlać na stronie opinie wystawione przez użytkowników.
PrestaShop udostępnia szereg modułów płatnych, które pozwalają zwiększyć funkcjonalność strony, a także jeszcze bardziej dopasować ją do konkretnego użytkownika. Dzięki nim na przykład klienci zagraniczni mogą korzystać z anglojęzycznej wersji. Wtyczki marketingowe pozwalają na połączenie sklepu z platformą mailingową, co ułatwia komunikację, czy zbieranie informacji o porzuconych koszykach. PrestaShop oferuje również moduły przeznaczone do promocji produktów i poprawiające UX. Wybór jest szeroki!
Skuteczne pozycjonowanie stron www to wieloetapowy proces, który opiera się na SEO technicznym ale także na odpowiednio zoptymalizowanych treściach. Słowa kluczowe, czyli frazy najczęściej wyszukiwane przez użytkowników trzeba dopasować do oferty. A potem umiejętnie je umieścić w treściach na stronie.
Każdy przygotowany opis czy nagłówek musi być unikatowy – wszelkie duplikaty obniżają wartość witryny w wyszukiwarce. Zamiast treści skopiowanej bezpośrednio od producenta, lepiej zadbać o własny, nasycony odpowiednimi frazami z optymalną ilością wystąpień tekst. Konstrukcja opisu kategorii, produktu czy artykułu blogowego nie tylko dostarcza odpowiedniej wiedzy użytkownikowi, który chce dokonać zakupu, ale także pozwala rankować podstronie na określone słowa kluczowe.
PrestaShop udostępniła darmowy moduł, który pozwala na wygodne prowadzenie bloga. Można skonfigurować spersonalizowane ustawienia layoutu, wybrać kolory, czy wpisać meta tagi. Samo publikowanie wpisów jest intuicyjne – wystarczy wejść w zakładkę „dodaj nowy” i umieścić treść, a także uzupełnić ją zdjęciami.
Pozycjonowanie sklepu postawionego na platformie PrestaShop można wykonać samemu ale jest to wymagającym zadaniem. Potrzebna jest do tego znajomość zarówno zasad SEO, jak i działania wyszukiwarek oraz samej specyfiki działania systemu. Bieżące śledzenie zmieniających się trendów i algorytmów połączone z optymalizacją techniczną pozwalają na sprawne reagowanie na zmieniającą się konkurencyjność fraz. Profesjonalna opieka agencji SEO pozwoli Ci skupić się na prowadzeniu biznesu, a nad widocznością będą pracować specjaliści.
Skuteczne PrestaShop pozycjonowanie wymaga zaangażowania, wiedzy i doświadczenia, dlatego warto skorzystać z naszej oferty!
Przeprowadzimy odpowiedni audyt SEO, który wykaże jakie błędy należy wyeliminować w pierwszej kolejności. Przeprowadzimy kompleksową pracę nad stroną, zadbamy o linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, starannie dobierzemy słowa kluczowe, zadbamy o wysokiej jakości treści oraz content marketing.
Nasze działania monitorujemy tak, by spełniały wyśrubowane wymagania algorytmu Google.
Systematyczna współpraca pozwoli Ci zwiększyć ruch na stronie, pozyskać nowych klientów i zbudować solidną markę.
Warto postawić na profesjonalistów w pozycjonowaniu! Skontaktuj się z Antygen.pl i rozwiń swój biznes!
Bezpłatna wycena