Sprzedawaj więcej i zyskaj
nowych klientów.
Zwiększ widoczność swojego
sklepu w Google.
Proces pozycjonowania sklepu internetowego rozpoczyna się już na etapie wyboru silnika e-commerce. Ta decyzja jest niezwykle ważna, ponieważ późniejsza zmiana platformy, na jakiej zbudowany jest sklep internetowy, wiąże się z dodatkowymi wydatkami i straconym czasem.
Na początku prac koncepcyjnych nad nowym sklepem internetowym, zastanów się jakie produkty będziesz w nim sprzedawać. To właśnie sprzedawane towary definiują strukturę kategorii sklepu, wygląd karty produktu czy rodzaje filtrów w wyszukiwarce. Już na tym etapie należy wykonać pierwsze prace związane z późniejszym pozycjonowaniem sklepu internetowego. Warto dokonać analizy słów kluczowych pod kątem sprzedawanych produktów, wyszukując najbardziej popularne frazy i na ich podstawie zbudować strukturę kategorii dla sklepu internetowego.
Przy wyszukiwaniu najpopularniejszej frazy najlepiej posłużyć się narzędziem Planer Słów Kluczowych Google Ads. Ważne jest to, by nazwy kategorii w sklepie internetowym pokrywały się z frazami wyselekcjonowanymi podczas analizy słów kluczowych. Dzięki tak zbudowanej strukturze kategorii, pozycjonowanie sklepu internetowego przyniesie lepsze efekty. Warto na tym etapie zaplanować budżet uwzględniając koszty stworzenia sklepu i wydatki na marketing np. pozycjonowanie sklepu internetowego czy kampanie Google Ads. Szukając odpowiedniego silnika e-commerce, zawsze sprawdzaj, jakie daje on możliwości optymalizacji SEO.
Shoper to polskie rozwiązanie e-commerce w modelu SaaS. Za dostęp do platformy on- line, na której budujesz swój sklep internetowy, opłacasz miesięczny lub roczny abonament. W przypadku tego typu rozwiązań nie jesteś właścicielem swojego sklepu internetowego, a jedynie opłacasz licencję, która umożliwia dostęp do oprogramowania. Rozwiązanie e-commerce, jakie proponuje Shoper jest intuicyjne i bardzo łatwe w konfiguracji. Podstawowe szablony graficzne ułatwią stworzenie sklepu. Jeśli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji, warto zainwestować w indywidualny wygląd sklepu internetowego. Shoper posiada wewnętrzny system płatności online - dzięki niemu klienci mogą płacić przelewem, kartą, a także Blikiem czy Google Pay. W panelu zarządzania znajdziemy wiele opcji, które pozwalają w łatwy sposób usprawnić działanie sklepu np. opcje konfiguracji Google Analytics wraz z możliwością śledzenia źródeł konwersji w sklepie internetowym.
W pozycjonowaniu sklepów internetowych ważne są kompleksowe działania w trzech
obszarach. Są to:
pozyskiwanie linków zewnętrznych, tworzenie treści nasyconej frazami oraz optymalizacja SEO.
Pozycjonując e-commerce w modelu SaaS nie ma problemu z pozyskiwaniem linków i tworzeniem
treści. Jednakże w przypadku optymalizacji SEO, istnieją pewne ograniczenia. Rozwiązania
e-commerce do budowy sklepów internetowych, opierające się na zakupie licencji, nie gwarantują
pełnego dostępu do plików sklepu na serwerze ftp. Dlatego pozycjonując sklep internetowy Shoper,
możliwość optymalizacji SEO ograniczona jest do opcji, jakie udostępnia platforma.
W panelu zarządzania sklepem znajdziemy kilka podstawowych opcji,
których odpowiednia
konfiguracja pomoże w skutecznym pozycjonowaniu sklepu Shoper np. ustawienia meta tytułu oraz
adresu podstrony lub możliwość wykonania przekierowań 301 po zmianach w adresacji url. Z
bardziej zawansowanych opcji warto zwrócić uwagę na możliwość edycji pliku robots.txt. Należy
pamiętać, że zmiany w tym pliku nie są objęte pomocą techniczną Shoper, a mogą one spowodować
problemy z indeksacją sklepu przez roboty wyszukiwarki Google. Problemy z dostępnością strony
dla robotów Google prowadzą do spadków pozycji sklepu internetowego, dlatego wprowadzając zmiany
w pliku robots.txt należy zachować szczególną ostrożność.
Pozycjonując sklep internetowy Shoper warto rozpocząć działania od optymalizacji SEO poniższych ustawień.
Większość z opcji wpływających na pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper ogranicza się do aspektów związanych z frazami i treścią. Przed rozpoczęciem działań należy wykonać szczegółową analizę fraz przy pomocy wcześniej już wspomnianego Planera Słów Kluczowych Google Ads.
PrestaShop jest bezpłatnym rozwiązaniem open-source. Jednak w tym przypadku otwarte oprogramowanie nie oznacza, że stworzenie sklepu internetowego będzie darmowe. Nie każdy użytkownik jest w stanie na starcie wykonać wszystkie potrzebne do sprzedaży kroki. Poniżej przedstawiamy podstawową listę działań, które należy wykonać, aby klienci bez żadnych problemów mogli dokonać zakupu w sklepie internetowym.
Według dużej społeczności użytkowników PrestaShop panel administracyjny jest intuicyjny i prosty w obsłudze. W łatwy sposób można zarządzać sprzedażą i aktualizować produkty, a także wygodnie modyfikować ceny czy tworzyć promocje. W sieci znajdziemy duży wybór dodatkowych modułów SEO, które usprawnią pozycjonowanie sklepu PrestaShop. Niestety, w odróżnieniu od WooCommerce większość modułów jest płatna i nie posiada nawet okrojonej darmowej wersji. W przypadku podstawowych działań SEO nie jest to problem, ponieważ w samych ustawieniach panelu zarządzania sklepem znajdziemy wiele opcji, które wspomogą optymalizację sklepu internetowego PrestaShop. Warto zwrócić uwagę na ustawienia tworzenia adresacji url. Dzięki poprawnej konfiguracji możemy stworzyć przyjazną adresację sklepu internetowego, który będzie pozytywnie oceniana przez Google. Kolejnym atutem tej platformy jest szereg ustawień odpowiedzialnych za czas, w jakim ładuje się sklep internetowy PrestaShop.
W pozycjonowaniu sklepu internetowego PrestaShop ważnym czynnikiem decydującym o sukcesie jest szybkość sklepu. PrestaShop posiada kilka opcji, których odpowiednia konfiguracja może znacząco poprawić prędkość ładowania się sklepu internetowego. Jedną z nich, na którą warto zwrócić uwagę podczas wprowadzania dużej liczby zmian w szablonie, jest ustawienie „Kompilacja szablonu” Przed rozpoczęciem dokonywania zmian, należy wybrać opcję „Force compilation”
Ważne jest, aby po zakończeniu prac przełączyć to ustawienie ponownie na opcję „Recompile templates if the files have been updated" Zmiana ta powoduje ponowną kompilację plików szablonu, co przekłada się na przyśpieszenie dynamicznego generowania wszystkich podstron sklepu internetowego PrestaShop. Kolejny zestaw ustawień to „Funkcjonalności CCC” Opcje te mają za zadanie przyspieszyć czas ładowania witryny.
Dodatkowo dzięki włączeniu opcji pamięć „Cache” zasoby potrzebne do załadowania się sklepu są przechowywane w pamięci RAM serwera, skracając tym samym czas odczytu i zapisu. Ustawienie to zawsze powinno być włączone, ponieważ znacząco przyspiesza działanie sklepu PrestaShop. Jeśli Twój serwer obsługuje dodatkowe rozszerzenia systemów buforowania plików, warto zainstalować proponowane opcje i tym samym jeszcze lepiej zoptymalizować czas ładowania, co pozytywnie wpływa na pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop.
Podczas optymalizacji szybkości, która jest ważnym wstępem do pozycjonowania sklepu PrestaShop, należy pamiętać o wyłączeniu zbędnych modułów. Każdy z nich obciąża serwer, co przekłada się na dłuższy czas ładowania. Przykładami modułów, które można zastąpić innymi rozwiązaniami są:
W przypadku sklepu internetowego PrestaShop z dużą ilością produktów, warto zastanowić się nad skorzystaniem z rozwiązania, którym jest serwer dedykowany. W porównaniu do hostingu współdzielonego umożliwia konfigurację bazy danych i samego serwera. Tym samym otrzymujesz więcej możliwości dopasowania ustawień pod indywidualne wymagania i potrzeby silnika PrestaShop.
Bezpłatna wycena
Magento to system, który charakteryzuje się dużymi możliwościami swojej bazy danych. Jest to szczególnie ważne w przypadku sklepów internetowych z większą ilością produktów w ofercie. Dodatkowo silnik Magento jest w stanie obsłużyć bardzo dużą liczbę użytkowników robiących zakupy w tym samym momencie. Pomimo tego, że Magento jest oprogramowaniem typu open-source (tak jak np. Prestashop) to jest dedykowane bardziej zaawansowanym użytkownikom i większym firmom. Jednakże po odpowiedniej konfiguracji początkowej jest równie prosty w obsłudze, jak Shoper czy WooCommerce. Jeśli szukasz wykonawcy sklepu internetowego i porównasz koszty stworzenia nowego sklepu na silniku Magento w stosunku do innych rozwiązań wyraźnie zauważysz dysproporcje w cenie. Stworzenie sklepu internetowego na silniku Magento będzie kilkukrotnie droższe. Wpływa na to m.in. poziom wiedzy z zakresu programowania, który potrzebny jest do stworzenia funkcjonalnego sklepu internetowego. W przypadku PrestaShop czy WordPress początkowa konfiguracja sklepu jest dość prosta i w większości przypadków wymaga tylko znajomości kodu HTML i kilku podstawowych aspektów związanych z programowaniem. Mając do czynienia z Magento sprawa jest trudniejsza, ponieważ posiada on bardzo mały wybór gotowych modułów służących do tworzenia funkcjonalności w sklepie. Przekłada się to na konieczność uruchamiania prawie każdej funkcjonalności od zera. Wymaga to umiejętności programowania i czasu, co w konsekwencji wpływa na cenę końcową stworzenia sklepu internetowego na silniku Magento.
Jeśli zdecydujesz się na stworzenie nowego sklepu internetowego na Magento, zadbaj o jego optymalizacje SEO. Wskazówki, które otrzymasz od agencji SEO już na etapie projektowania struktury nowego sklepu, pozwolą zaoszczędzić czas i pieniądze na późniejszym etapie działań związanych z pozycjonowaniem sklepu internetowego Magento. Późniejsze poprawki generują dodatkowe koszty, które w przypadku silnika Magento są wysokie. Warto zadbać o pozycjonowanie już na etapie jego projektowania. W Antygen.pl zawsze wspieramy naszych Klientów podczas prac nad nową wersją sklepu internetowego.
Sklep internetowy Magento posiada kilka podstawowych opcji optymalizacji SEO.
Kolejnym rozwiązaniem e-commerce jest WordPress z dodatkiem WooCommerce. WordPress to jeden z najpopularniejszych systemów CMS. Wywodzi się od prostego systemu blogowego, a obecnie dzięki dodatkowi WooCommerce jest w pełni funkcjonalnym sklepem internetowym. WordPress to również rozwiązanie open-source, które można dowolnie konfigurować. System ten cechuje się dużą dostępnością wtyczek, które pozwalają w łatwy sposób rozbudować sklep o dodatkowe funkcjonalności. Wiele z tych wtyczek jest w pełni darmowych, a płatne rozwiązania mają często darmowe, okrojone wersje. Podczas wyboru wtyczek warto zastanowić się nad ich liczbą. Każda z nich wpływa w sposób pośredni na pogorszenie się czasu ładowania sklepu, co może przełożyć się negatywnie na pozycjonowanie sklepu internetowego WooCommerce.
Dlatego ważne jest, aby wybrać tylko te wtyczki, których naprawdę potrzebujemy. Oczywiście nie należy bać się wtyczek i ich unikać, ale należy pamiętać by nie przesadzać z ich ilością. Przy wyborze należy zawsze sprawdzić, jak oceniają je inni użytkownicy. Czasem warto dopłacić za wersję Premium, szczególnie jeśli daje nam to wsparcie techniczne.
Podczas prac nad optymalizacją szybkości wczytywania się sklepu internetowego WooCommerce dobrze jest skorzystać z narzędzia PageSpeed Insights Google i sprawdzić wyniki dla poszczególnych podstron - strony głównej, podstrony kategorii, karty produktu. W narzędziu znajdziesz również informacje nad jakimi parametrami technicznymi sklepu warto popracować w celu poprawy szybkości testowanej witryny.
Pierwszym krokiem podczas pozycjonowania WooCommerce jest instalacja wtyczki, która ułatwi zarządzanie wieloma czynnikami ocenianymi przez Google. Jedną z najpopularniejszych wtyczek służących do optymalizacji SEO dla WooCommerce i WordPress jest wtyczka Yoast SEO. Bez wiedzy jak ustawić poprawnie wszystkie opcje, wtyczka nie będzie w pełni służyć i nie wykorzysta w pełni potencjału, jaki daje pozycjonowanie sklepu internetowego. Dla pozycjonera Yoast SEO to tylko jedno z wielu narzędzi które ma wspomóc cały proces pozycjonowania. W pozycjonowaniu sklepów WooCommerce warto zadbać o niuanse optymalizacji SEO, ponieważ to one mogą zadecydować czy pozycjonowany sklep internetowy pojawi się na pierwszej stronie w Google.
Kiedy już zbudujesz swój pierwszy sklep internetowy oraz wprowadzisz do niego produkty, przychodzi czas na pozyskiwanie klientów. Najważniejsze w tym momencie jest rozpoczęcie starannie dopasowanych i dopracowanych działań marketingowych dla tego sklepu internetowego. Warto skupić się na działaniach, które w stosunkowo szybkim czasie przyniosą efekty w postaci pierwszych klientów np. kampanie Google Ads. Dzięki różnorodności, którą dają reklamy Google Ads można dobrać skuteczną strategię działań dla prawie każdej branży.
Google Ads jako kampania płatna, rozliczana za kliknięcia w reklamę, przynosi ruch tylko wtedy, kiedy w nią inwestujesz. Jeśli wyłączysz kampanię i nie będziesz wydawał na nią pieniędzy- ruch, który z niej pozyskujesz od razu zniknie. Dlatego też warto podjąć również inne działania w kierunku pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki Google. Skutecznym rozwiązaniem jest odpowiednie pozycjonowanie sklepów internetowych. Ruch pozyskany z tak zwanych organicznych wyników wyszukiwania jest bardziej stabilny niż z płatnych reklam Google Ads. Zaprzestanie działań związanych z pozycjonowaniem nie spowoduje natychmiastowego spadku. Należy również pamiętać, że pozycjonowanie nie przyniesie efektu od razu na starcie. Dzieje się więc to inaczej niż w kampanii Google Ads.
Dużą zaletą pozycjonowania sklepów internetowych jest koszt pozyskania ruchu w przeliczeniu na jednego użytkownika, który w stosunku do kampanii Google Ads potrafi być kilkukrotnie niższy. Obecnie pozycjonowanie w wyszukiwarce Google stało się podstawą prowadzenia biznesu internetowego. Każdy sklep internetowy, którego właściciel myśli o sukcesie, musi zadbać o pozyskiwanie klientów z organicznych wyników wyszukiwania. Skuteczne pozycjonowanie generuje ruch, który jest stosunkowo tani w porównaniu z pozyskiwaniem go z innych źródeł np. kampanii Google Ads.
Prace związane z pozycjonowaniem sklepów internetowych dzielą się na działania związane z poprawą samego sklepu internetowego „on page" oraz polegające na pozyskiwaniu linków zewnętrznych „off page" Ich wspólnym celem jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Prace „on page" można podzielić na działania związane z optymalizacją techniczną oraz poprawą i rozbudową tekstów w sklepie internetowym. Działania związane z optymalizacją techniczną często spotyka się również pod nazwą optymalizacja SEO.
Teksty w sklepie internetowym powinny być unikatowe, czyli napisane tylko i wyłącznie dla Twojego sklepu, a nie skopiowane np. od producenta czy z aukcji na Allegro. Ważne są opisy kategorii, ponieważ w pozycjonowaniu sklepów internetowych ruch głównie generowany jest na podstrony kategorii. Należy również pamiętać o pozyskiwaniu linków zewnętrznych. Działania związane z tym ostatnim pokazują wyszukiwarce Google, że sklep jest wartościowy. Dzieje się tak dlatego, że każdy link pozyskany ze strony internetowej o wysokim autorytecie, w ocenie robotów Google wpływa pozytywnie na wzrost pozycji linkowanej domeny.
Linkowanie to trudny proces, wymagający wiedzy i doświadczenia. Jeśli pozyskasz linki ze stron o niskich parametrach SEO, nie przełoży się to na wzrost pozycji Twojego sklepu internetowego. Tym samym stracisz czas i pieniądze zainwestowane w pozyskanie linku. Szukając stron, z których warto go pozyskać, należy sprawdzać ich parametry SEO w dedykowanych narzędziach takich, jak Ahrefs czy Majestic SEO.
Pierwszy krok podczas pozycjonowania sklepu internetowego to optymalizacja SEO. Należy rozpocząć ją od sprawdzenia obecnej sytuacji sklepu - w ocenie pomogą dedykowane narzędzia np. WebSite Auditor lub Sitebulb. Po przeprowadzonej analizie uzyskasz surowe dane na temat możliwych problemów. W przypadku sklepów z dużą ilością produktów raporty z narzędzi sprawdzających cały sklep internetowy mogą zawierać nawet kilkaset stron w pliku pdf. Kolejnym krokiem jest znalezienie błędów, jakie ma optymalizowany sklep internetowy, a później wdrożenie rozwiązań, które je usuną. Narzędzia sprawdzające strony nie są idealne, dlatego zawsze dodatkowo należy sprawdzić sklep wykonując ręczną analizę najważniejszych czynników. Oprócz poprawy aspektów technicznych ważne jest również odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi na wszystkich podstronach sklepu internetowego
Najpierw należy wyszukać najpopularniejsze frazy związane ze sprzedawanymi produktami. W tym celu warto posłużyć się dedykowanym narzędziem Planer Słów Kluczowych Google Ads. Aby zobaczyć dokładne wartości wyszukiwań sprawdzanych fraz w narzędziu Planer Słów Kluczowych, należy mieć aktywną kampanię Google Ads. W innym przypadku zobaczymy tylko przedziały liczbowe, które są mniej pomocne w wyselekcjonowaniu najlepszych fraz. Optymalizacja sklepu pod wybrane słowa kluczowe jest ważnym czynnikiem wpływającym na sukces w pozycjonowaniu sklepów internetowych. Jeśli frazy nie znajdują się w treści, Google nie będzie wiedział, że dla zapytań związanych z danym słowem kluczowym, powinien wyświetlić właśnie nasz sklep. Samo umieszczenie frazy na wybranej podstronie nie zapewni sukcesu. Ilość powtórzeń słowa kluczowego musi być odpowiednia w stosunku do długości treści w jakiej pojawi się fraza, którą chcemy pozycjonować. Słowo kluczowe musi również znaleźć się w takich elementach jak nagłówki H1 i H2, adres url czy meta tytuł podstrony. Proces optymalizacji SEO jak i pozycjonowania sklepu internetowego wymaga wiedzy i doświadczenia. Jeśli chcesz skupić się na prowadzeniu własnego biznesu znajdź zaufanego partnera w działaniach SEO.
W ramach usługi pozycjonowania sklepów internetowych dbamy o każdy aspekt wpływający na pozycje w wyszukiwarce Google. Nasza oferta obejmuje zawansowaną optymalizację SEO, optymalizację istniejących tekstów oraz stworzenie nowych treści pod słowa kluczowe, które generują ruch. W naszych działaniach nie zapominamy o linkowaniu zewnętrznym - pozyskujemy je z artykułów sponsorowanych.
Wyszukując miejsca na publikacje tego rodzaju artykułów, kierujemy się parametrami SEO oraz żywotnością linku. Zależy nam na tym, aby pozyskany link wpływał jak najdłużej na pozycjonowany sklep internetowy. Współpracując z nami w zakresie pozycjonowania sklepu internetowego, masz pewność, że zainwestowany budżet zostanie wykorzystany optymalnie, a zwrot z inwestycji to tylko kwestia czasu.
Do każdego Klienta podchodzimy indywidualnie i ustalamy z nim odpowiednią strategię działań, proponując mu najefektywniejsze rozwiązania. Ściśle współpracujemy między działami, by finalnie każdy nasz Klient był zadowolony z wyników, a pozycjonowanie e-commerce przyniosło wymierne korzyści. Każdego Klienta traktujemy jak partnera biznesowego, dążąc zawsze we współpracy do sytuacji korzystnej dla obydwóch stron umowy.
Na pewno ruch organiczny jest ważnym źródłem generowania sprzedaży w sklepie internetowym. Warto inwestować w pozycjonowanie sklepu już od samego początku prowadzenia biznesu e-commerce, pomimo że efekty działań nie pojawią się od razu. Do kosztów poniesionych na pozycjonowanie sklepu internetowego, szczególnie w początkowej fazie działań, należy podchodzić jak do inwestycji, przynoszącej zysk w czasie późniejszym. Aby przyśpieszyć pozycjonowanie, warto pomyśleć o SEO już na etapie budowy sklepu. Specjalista SEO już w tym momencie wyeliminuje potencjalne błędy, które później mogą utrudnić proces pozycjonowania. Stworzy on również w sposób staranny i dokładny strukturę kategorii z uwzględnieniem wyszukiwanych słów kluczowych. Dzięki temu sklep internetowy szybciej pojawi się na większą liczbę fraz w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie sklepu internetowego nie tylko wpłynie pozytywnie na większy ruch z wyszukiwarki Google, ale pomoże również trafić właśnie do tych użytkowników, którzy szukają produktów znajdujących się w ofercie Twojego sklepu internetowego. To natomiast przełoży się na zwiększenie sprzedaży.
Bezpłatna wycena